Regler

Adfærd og opførsel
1. Man er hjælpsom og åben overfor nye medlemmer, gamle medlemmer og ‘kiggere’ (folk der overvejer medlemsskab).
2. Man taler pænt til hinanden og til Admins, samt skriver privat til folk hvis man har noget negativt at sige til vedkommene. Det rager som regel ikke hele siden hvis folk har personlige problemer med hinanden.
3. Man er positivt anlagt og deltager aktivt i rpg samt plots. Evt. selv starter miniplots eller selv spørger folk om de vil skrive.
4. Man accepterer at siden er PG15 og vi ikke accepterer nedladende eller meget seksuel adfærd.

Rollespillet
1. Man powerplayer ikke medmindre man har fået lov. Powerplay er når man styrer en anden karakters handlinger i sin egen post. f.eks Tim bed Fido. I dette tilfælde styrer Tim at Fido bliver bidt, men det må man ikke bestemme. Det skal styreren til Fido selv være herre over. Man kan i stedet skrive f.eks: Tim bed ud efter Fido.
2. I kamp skal man huske ikke at være uovervindelig. Det er ikke sjovt at spille mod en som hele tiden undviger. Hvis du ikke ønsker kamp kan du altid skrive din karakter ud af tråden.
3. En tråd er afsluttet når alle parter har skrevet /out, -out eller lignende. Indtil da er tråden igangværende.
4. Det er ikke tilladt at have en alt-vidende karakter. Hvis du har fulgt med i andres tråde, betyder det ikke at din karakter ved hvad der er foregået.

Karakteren
1. Det er ikke tilladt at have magiske evner eller lign. fra starten af.
2. Alle punkter på profilskemaet skal være udfyldt medmindre de er valgfrie og karakteren skal være godkendt af Taco/Admin eller en moderator før den er brugbar. Der må ikke spilles med en ikke-godkendt karakter.
3. Du må oprette 7 ulve/hunde til at starte med. (Hvalpe af siden tæller ikke) Hvis du opretter mere end det antal karakterspots du har i oversigten, skal en af dine andre startkarakterer slettes, før den nye karakter kan godkendes.
4. Det er ikke tilladt at have en ‘trashdog’, som kun bruges til at tage alle de ting fra chancen, du ikke gider at have på dine karakterer. Alle kan risikere at få ting i chancen de ikke vil have. Det er risikoen ved at tage chancen. Ta’ den hvis du tør og hvis ikke, så la’ vær.
5. I styrkesystemet, kan ekstra point man har fået udover de 25 styrkepoint man starter med, byttes eller gives væk til andre spilleres karakterer. Dog skal disse bruges i den kategori de oprindeligt er fra.

Avl
1. Karakteren må kun avle når den er ung, voksen og fuldvoksen.
2. Når parringen har fundet sted, vil man få at vide hvor mange hvalpe parret får inde under Yngel (afgjort med terningeslag af Admin).
3. Der skal findes styrer til alle hvalpe inden fødslen, ellers vil hvalpene uden styrer dø. Ligeledes skal alle have billeder til hvalpene klar inden de fødes.
4. Det er kun tilladt at bruge genetik fra forældrene og bedsteforældrene, såsom farver og aftegn, samt blandinger eller mindre stykker deraf, på hvalpene, som forældrene og bedsteforældrene er i besiddelse af ved parringen – bedsteforældrene skal stadig være i live eller hvile på sidens kirkegård.
5. hvalpe skal spilles i mindst 1 tråd som hvalp, ellers formoder man at de er døde i en tidlig alder.
6. Ræve kan kun avle med andre ræve. Alle andre arter kan avle med hinanden. Dvs. hunde, ulve, sjakaler, afrikanske vildhunde og liulfre kan avle med hinanden.

Flokke
1. Man skal være mindst 3 voksne ulve (ung – ældre) for at oprette en flok.
2. Lederen af flokken bestemmer hvornår flokreglerne er overholdt.
3. Hvalpe hvis MOR er en del af en flok, fødes ind i flokken og skal blive der til de er unge. Herefter kan de selv bestemme om de vil blive i flokken eller ej.
4. Flokke får en chat til deres flok. Her må kun flokmedlemmerne skrive i. Dette er flokkens territorium mens alle andre chatrum er udenfor flokkens territorium.
5. Flokke må holde én art af husdyr, som passer i klimaet flokken holder til i, og som ikke må være tilsvarende en anden floks husdyr (Medmindre denne flok har fået deres hold af dyr af en anden flok). Husdyr skal kunne bruges som nyttedyr på en eller anden måde. Som regel til kød og skind. Men kan også bruges som arbejds dyr for flokkens medlemmer. f.eks. trækdyr eller pakdyr.
6. Flokkes territoriestørrelse afhænger af hvor mange voksne medlemmer der er i flokken (ung – ældre) Hvis du har specielle ønsker vdr. territoriets placering og grænsefarve, skriv da til Taco/Admin på discord når i opretter eller udvider flokken.

Billeder
1. Det er ikke tilladt at bruge et billede man har fundet på nettet. Du må gerne bruge lineouts, linearts osv. der er GRATIS at bruge, men husk at give credit PÅ BILLEDET til den der har lavet lineoutet/lineartet. Som regel har de selv lavet en signatur, den lader du bare blive på. Du skal enten selv have tegnet/farvelagt billedet selv, eller have fået et medlem fra siden til at tegne/farvelægge billedet for dig.
2. Unaturlige farver (såsom rød, gul, grøn, lilla, blå osv.) er forbeholdt at blive vundet i skæbnen, chancen og konkurrencer. Hvalpe af siden må gerne arve farver fra forældre og bedsteforældre på siden. (også unaturlige farver som f.eks. er vundet i skæbnen, chancen eller konkurrencer)
3. Udsmykning i form af rustning, halsbånd, piercinger, smykker m.m. er tilladt, men skal være vist på billedet eller i profilen.
4. Det er ikke tilladt at startkarakterer (En ikke hvalp af siden) i forvejen har gevir, horn, vinger, mutationer osv. når den oprettes.
5. Når et billede er brugt på siden her, ejer siden rettighederne til at redigere og bruge billedet på siden til sidens formål. F.eks til signaturer, avatarer, fanart m.m. Du kan ikke tage billedet tilbage igen hvis du bruger det på siden.

Alder
1. Som du nok har bemærket står der ikke alder på karakterskemaet. Dette skyldes at alderen kan ses i Oversigten og under siden Alder og vil skifte et vist antal måneder senere.
2. Startalderen er ung eller derover. Medmindre det er en hvalp af siden, så vil startalderen være hvalp.
3. Det er ikke tilladt selv at skrive alder ind på sin karakterprofil. Kun startalder.
4. Når karakteren står som ‘døende’ i alder, har du 2 måneder til at få din karakter slået ihjel, ellers vil den dø af sig selv når tiden løber ud, af alderdom. Magien kan ikke vække denne til live igen herefter, men magien kan derimod godt forlænge livet hos en karakter og gøre den yngre.